A fashion blog by Antonella.

Sunny day on Lake Garda

gennaio 28th, 2012 by weipinh

This long winter seems to never end: I’ m looking forward to spring with its sunny days and its pleasant temperatures! I am a lover of winter clothes, I ever love this season, but sincerely I want to wear more color and fresh clothings. And what do you think? Are you also feel like spring?

Fortunately, recently there were sunny days and what is the best thing to do? Going to the lake.

Here, I was wearing a grey coat with soft line, to which I added this wonderful fox piece. In these photo it has a very casual mood, but I assure you that it is a very versatile cloth, which matches perfectly to even most formal and elegant pieces.

Good weekend to all of you!

Questo lungo inverno sembra non finire più: non vedo l’ ora che arrivi la primavera con le sue giornate soleggiate e le sue temperature gradevoli! Sono un’ amante dei capi invernali, lo sono sempre stata, ma sinceramente ho voglia di sbarazzarmi di tutta questa pesantezza e dare spazio a capi leggeri e colorati. E voi cosa ne pensate? Anche voi avete voglia di primavera?

Fortunatamente nei giorni scorsi un pò di sole c’ è stato e come approffittarne al meglio se non con una bella passeggiata in riva al lago?

Qui indosso un cappotto grigio dalla linea morbida, a cui ho aggiunto questo meraviglioso collo di volpe. In questo foto ha un mood molto casual, ma vi assicuro che è un capo veramente versatile che si abbina perfettamente anche a pezzi più formali ed eleganti.

Buon weekend a tutti!


WeiPinh Style grey coat

Fox fur collar

Zara pants

Biker boots

Black leather gloves

Fur obsession

gennaio 25th, 2012 by weipinh

A clothing I could not do without during this winter? Undoubtely the fur. A warm and enveloping coat or a small accessory, I dont’ know, maybe the beautiful Skull Clasp-Alexander McQueen in purple mink!, can not miss in our wardrobe.

The designers have proposed it in their collections in different ways and with different styles, making it one of the great stars of this season. Even for Karl Lagerfeld the fur was the detail of the Chanel collection and he has held his models with real leaders from Ice Age.

And here I am in version of the Snow Woman: I love this big fur vest! I can not wait time to create a Seventies look, mixing it with a pair of jeans, a print blouse and a pair of very high wedges of course!

Un capo di cui non potrei  fare a meno durante l’ inverno? Indubbiamente la pelliccia. Un caldo e avvolgente cappotto oppure un piccolo accessorio, che ne so, magari la sfiziosissima Skull-Clasp di Alexander Mc Queen in visone viola!, non possono assolutamente mancare nel nostro guardaroba.

I designer l’ hanno proposta nelle loro collezioni in modo differente e con stili diversi, rendendola una delle grandi protagoniste di questa stagione. Addirittura per Karl Lagerfeld la pelliccia è stato il dettaglio principale della collezione di Chanel e ha rivestito le sue modelle con capi da vera Era Glaciale.

Ed eccomi in versione Donna delle Nevi: adoro questo maxi gilet in pelliccia ecologica! Non vedo l’ ora di creare un look Anni Settanta, mixandolo con un paio di jeans a zampa, una blusa con stampa e ovviamente un paio di zeppe altissime.

WeiPinh Style faux fur maxi gilet

WeiPinh Style lace dress

Brown leather belt

Brown suede pumps

Happy Wednesday!

gennaio 25th, 2012 by weipinh

Here’ s what I see every morning, weather permitting!, from my window while I have breakfast…Happy Wednesday to all of you!

Ecco cosa vedo ogni mattina dalla mia finestra, meteo permettendo!, mentre faccio colazione…Buon mercoledì a tutti!

Happy Chinese New Year!!!

gennaio 22nd, 2012 by weipinh

Tomorrow we will celebrate the Chinese New Year, but in China, and also in Italy, the celebration has already begun and it will continue for other days.So we will say goodbye to the Year of Rabbit and we will welcome to Year of Dragon, which in Chinese zodiac is a symbol of strenght, health, harmony and luck. The people born in this year is a successful perfon, innovative and free-spirited, determined to reach high results.

And a very special New Year’ s Eve is golden, the symbol of wealth and color brilliance.

Today in fact I suggest you a beautiful look in gold and black, chic colors already themselves, but together they enhance each other, creating the most opulent styles for people love nuggets color, or more basic styles for who prefer being unnoticed.

The gold and black together are really beautiful, a winner combination not only for the New Year, but also for the rest of the year, depending by occasion.

My pants with floral pattern in shades of gold and brown colors are perfect with black tuxedo jackedt, a clothing which should never be absent in a woman wardrobe.

The look is embellished with vintage jewelry, obviously golden too.

Domani si festeggerà il Capodanno Cinese, anche se in Cina, ma anche in Italia, i festeggiamenti sono già iniziati e proseguiranno per altri giorni. Saluteremo quindi l’ Anno del Coniglio e daremo il benvenuto al’ Anno del Drgaone, che nello zodiaco cinese è simbolo di forza, salute, armonia e fortuna. Chi nasce nell’ Anno del Drago è una persona di successo, innovativo e dallo spirito libero, determinato a raggiungere alti risultati.

E un Capodanno davvero speciale è quello che si colora di oro, simbolo di ricchezza e di lucentezza.

Oggi infatti vi propongo un bel look in oro e in nero, colori chic già da soli ma che insieme si esaltano e si dosano a vicenda, creando stili più sfarzosiper chi è un vero amnate del colore delle pepite, oppure stili più basic per chi prefrisce non dare troppo nell’ occhio.

L’ oro e il nero insieme sono bellissimi, un’ occoppiata vincente non solo per il Capodanno e per le feste, ma anche per tutto il resto dell’ anno, a seconda dell’ occasione.

I miei pantaloni con fantasia floreale nei toni dell’ oro e del marrone sono perfetti insieme alla giacca smocking nera, capo che non dovrebbe mai mancrae nel guardaroba di una donna. Tutto viene impreziositi da bijoux vintage, ovviamente dorati.

Handmade golden pants by WeiPinh Style

Zara tuxedo jacket

Vintage necklace

El Rana scull brass ring bought at Dada Store

Black&White

gennaio 20th, 2012 by weipinh

The opposites attract themself: this happens in real life…but even in fashion!

The black and white combination is timeless and they are a winner master stylekey. A symbol of style and sophistication, able to make perfect any alook in any circumstance. These two colors are able to create geometric styles, lines, patterns and optical prints.

In these pictures I was wearing a black and white whit check print blouse, really confortable, but also very hot! Excellet to deal the cold of these days!

Gli opposti si attraggono: questo è ciò che succede nella vita reale e anche…nella moda! Il binomio black and white è un passepartout vincente e intramontabile. Un simbolo di stile e di raffinatezza, capace di rendere perfetto qualsiasi look in qualsiasi circostanza.

Questi due colori sono capaci di creare geometrie stilistiche, righe, fantasie optical e stampe vichy.

In queste foto indosso una blusa black and white con stampa check, davvero comoda, ma soprattutto estremamente calda!
Ottima per affrontare il freddo di questi giorni!

Black&White

Vince ribbed tank
€59 - jades24.com

Miss Selfridge printed pants
£20 - missselfridge.com

Koolaburra black boots
$240 - shopthetrendboutique.com

Balenciaga travel handbag
$1,436 - bluefly.com

Tiffany Co enamel jewelry
$325 - tiffany.com

MTWTFSS Weekday silver jewelry
€20 - weekday.com

Echo beanie hat
$32 - nordstrom.com

Freezing January

gennaio 18th, 2012 by weipinh

In these days a Siberian cold has came in Italy, from North to South, which has plunged temperatures below zero.
Fortunately I’ m not a person who suffers cold, but guys…This cold is really shocking also for me, it is unbearable even for someone like me!

Yesterday, while I drove to the office, I was amazed by the landscape, it is completely white…It was not covered by snow, but by frost: the fields and the trees were completely frozen.

And in this so surreal landscapeI wanted to take some these pictures: I like a lot the end result, especially the contrast between my total black , but above total fur, look, as opposed to the immaculate and white landscape.

In questi giorni si è imbattuto in Italia, da nord a sud, un freddo siberiano, che ha fatto precipitare le temperature  sotto zero.
Fortunatamente non sono una persona che soffre particolarmente il freddo, ma ragazzi…Il gelo di questi giorni è davvero allucinante, insopportabile anche per una come me!

Ieri, mentre percorrevo il mio quotidiano tragitto verso l’ ufficio, sono rimasta sbalordita dal paesaggio completamente ricoperto di bianco…Non neve, ma brina: i campi e gli alberi erano completamente gelati.

E in questo scenario così surreale ho voluto scattare queste foto: il risultato finale mi è piaciuto molto, soprattutto il contrasto tra la mia mise total black e soprattutto “total fur”, in contrapposizione al bianco immacolato del paesaggio.

How can you wear this fur coats? For a most glamorous occasion I will match it with thes items, and you?

In quale altro modo si potrebbe indossare questo gilet in pelliccia? Per un’ occasione più glamour io lo abbinerei così, e voi?

LBD with a fur coat

Gucci shoes, £325
Michael Kors face jewelry, £200
Majorica south sea pearl earrings, $65
Lbd dress
Alexander McQueen clutch hand bag

Here I am!

gennaio 17th, 2012 by weipinh

I love fashion and everything that turns aroud this fantastic world!

This website is about my true passion and I want to share it with you, showing my style and everything that is fashionable and glamour.

My looks will be completely personal and absolutely “mine”…

Why? It’ s very simple, because the clothings are especially designed for me from the fashion designer and seamstress n° 1 in the world: my mum!

Enjoy it!

Amo la moda e tutto ciò che gira attorno a questo fantastico mondo!
E questo blog vuole rappresentare al meglio questa mia passione, che voglio condividere con voi, mostrando il mio stile e tutto ciò che è fashion e glamour.

I miei look saranno completamente personali e totalmente “miei”…

Perchè? Semplicemente perchè i capi che indosserò sono creati appositamente per me, su misura, dalla stilista e sarta n° 1 al mondo: mia mamma!